dimecres, 4 de maig del 2016

Amics arbres-Arbres amics

Amics arbres · Arbres amics

 

Buscant música relacionada amb els arbres i el bosc he descobert aquest blog dedicat als arbres, la poesia i la música. Totes tres coses m'agraden moltíssim. 

L'he afegit al simbaloo de ciències (5) i al de llengua(4).

Tasteu algun dels poemes que podeu trobar. 

 El bedoll

Com un ocell que el cel albira
el bedoll el seu ball admira

acarona amb la fosca terenyina
el paisatge que la neu enfarina.

Confia al riu de gent enjogassada
els seus fils de tristesa glaçada,
però no pot fer ni una fissura
al cor de la petita criatura.

Núria Ribot

El rap del pi

Sóc un pi de llarga branca
molt amic dels meus amics;
no hi ha ocell que mai no estiga
ajocat damunt de mi.

Faig olor de primavera
i d'estiu si molt convé;
la tardor és ma fal·lera
car l'hivern ja diu que ve.

La muntanya a mi m'estima
perquè sempre estic content,
tant si el dia es despentina
com si bufa un fort ponent.

Tinc pinyetes a desdir
i orenetes despistades
que sovint em fan patir
perquè fan animalades.

“Xiu-xiu-piu", diuen a crit
tot piulant esperitades
com si no els tinguera dit
¡que han de ser més assenyades!

”¿No veieu que amb tant de crit
no feu més que rebombori?
Feu bondat a dins del niu
¡o ens fotran fora del barri!”

Andreu Galan i Martí
(Alboraia, 1980)

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Vols fer algun comentari?