dissabte, 12 de setembre del 2015

Avui fa 31 anys que va morir Lola Anglada

Avui fa 31 anys que va morir Lola Anglada 

 

Mascaró de proa

 

L'artista que col·labora amb el poble

i és estimat pel poble,

ja no pot aspirar a res de millor.

Jo vaig entrar a l'ànima del poble

i em dono per ben feliç.

(Lola Anglada)
 Lola Anglada (Barcelona, 1892 - Tiana, 1984). Les seves creacions literàries van estar dirigides, principalment, a nois i noies.
En la seva vessant d'il·lustradora gràfica va ser deixeble de Joan Llaverias. Va col·laborar en diverses revistes infantils, com ara En Jordi, En Patufet, La Nuri o La Mainada. Abans de la guerra civil, Lola Anglada va publicar llibres de narracions, il·lustrats també per ella, que van tenir força popularitat. Entre aquests llibres hi ha Monsenyor Llangardaix, En Peret i Margarida. Després de la guerra, també va escriure i il·lustrar altres llibres, com En Martinet, La Barcelona dels nostres avis i La meva casa i el meu jardí. D'altra banda, va fer una notable col·lecció de nines que avui en dia es pot visitar al Museu Romàntic de Sitges.


Documentació: Emili Gil. 
La Diputació de Barcelona ret homenatge a una de les artistes més insòlites i vitals del nostre país amb una exposició al recinte de l'Escola Industrial de Barcelona i la publicació de les seves "Memòries".
 
L'exposició "Lola Anglada", al recinte de l'Escola Industrial de Barcelona (c/ Comte d'Urgell, 187) continua estant oberta al públic.
  


Martinet
fitxa
 
A l'escola podem trobar aquest llibre que en va fer donació una mestra.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Vols fer algun comentari?